Eerste tijd in Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Serge Caljouw - WaarBenJij.nu Eerste tijd in Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Serge Caljouw - WaarBenJij.nu

Eerste tijd in Seoul

Door: serge

Blijf op de hoogte en volg Serge

12 Maart 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Ik zit hier nu een aantal dagen en vind het nog steeds maar gek dat ik hier zit. Deze reis is voor mij toch wel een hele grote stap en ik besef dat ik iedereen toch heel erg mis. Tijdens mijn verblijf heb ik twee jongens leren kennen waar ik regelmatig mee optrek; Kendall en Kevin. Dit zijn twee Amerikaanse jongens en wonen naast mij in de dormitory.

Op mijn kamer zit ik met een Franse jongen, Flavien. Hij heeft hier al een half jaar gezeten en dit is nu zijn tweede semester hier. De dag dat hij binnenkwam vertelde hij mij dat hij nog nooit naar de lessen is geweest en wel alles gehaald heeft. Dit komt omdat het voor de universiteit heel slecht staat als buitenlandse studenten een vak niet halen of zakken. Dit weerhield mij er niet van om toch naar alle lessen te gaan. Ook is Flavien vaak uit de kamer omdat hij veel reist. de eerste week vertrok hij op donderdag al weer om naar Sjanghai te gaan voor 5 dagen en in april zal hij voor een maand naar Taiwan gaan.

De eerste schoolweek viel eigenlijk heel erg tegen aangezien de leraren zelf heel slecht engels spreken. Ik heb zelfs één docent die ik amper versta ook zijn de lessen van deze man in de ochtend dus ik denk dat ik deze nog wel eens wat keren ga missen. De manier van lesgeven in Korea is heel anders. Je ziet powerpoint na powerpoint voorbij komen en deze krijg je later via het internet toegestuurd. Hier leer je dus niks van en ook de toetsen bestaan dan uit het leren van de powerpoints.

We hebben dan deze zaterdag een cultural trip gehouden door Seoul zelf. Alles werd hier uitgelegd; hoe de metro's werken, de pinautomaten en hoe je de taxichauffeurs moet benaderen als je naar Chung Ang University terug wilt.

Zelf ben ik al twee keer weggeweest naar verschillende gebieden in Seoul. één keer naar het shopping district in Myeong-Dong. Dit was echt gigantisch opgezet en het mensenaantal dat hier rond loopt is ook echt bizar. De tweede keer zijn we naar een soort bijenkorf voor elektronica geweest. Dit was echt gigantisch groot met 17 verdiepingen volgens mij. Hier heb ik een camera gekocht die voor goede foto's van mijn reis moet gaan zorgen.

Dit was mijn update voor deze week en ik ga nu weer naar mijn les voordat ik te laat ben

XOXO vanuit Seoul,

Serge

  • 14 Maart 2014 - 23:16

    Tine :

    Hoi Serge Leuk je berichtje te lezen , zo kan ik toch jouw belevenissen mee beleven, Ik wens je alle goeds toe daar. Liefs en een dikke kus xxxxxx

  • 15 Maart 2014 - 18:46

    Robbert Ten Brink En Yokamaster:

    Hey Serge,
    Ook van deze kant nog maar een reactie.....hebben via skype inmiddels van je eerste belevenissen gehoord.
    Goed hoor dat je de lessen volgt...echt een kind van z'n vader ;)
    Ben benieuwd naar de foto's met de nieuwe camera.
    Misschien kun je als leraar engels nog wat bij verdienen.
    Ennuh wanneer ga je op de koffie bij Kim Il Yung ?

    Groetjes maar weer en tot laterz

  • 21 Maart 2014 - 23:12

    Oma Koosje:

    Hai serge,
    Tis hier nu 23.10 uur, ik duik mijn bedje in en bij jou 07.10 uur dus OPSTAAN, de dag gaat weer beginnen.
    Wat ga je vandaag allemaal doen, ben je vrij, ga je shoppen of blijf je langer op je bedje legge want je gaat vanavond zeker stappeh... Hihi
    Veel plezier hoor... Zo ga nu zzzzlapie doen.
    Xxx

  • 21 Maart 2014 - 23:33

    Karin:



    Hallo Serge,
    Hoe later op de avond, hoe schoner t volk (zegge ze weleens). Dacht zal ook nog eens wat op je blog zetten hoor. Leuk dat je toch wat contact heb kunnen maken met twee Amerikaanse studenten. Tja aan die Fransman heb je dus verrekte weinig. Misschien qua taal ook wel lekkerder, your Englisch is mayby better than your France.. Yes yes... ;). Hihi.
    Via powerpoint je lessen moeten leren, lijkt me inderdaad moeilijk en saai... En de Koreaanse leraar kan slecht Engels, foei (yunghai) Kunnen ze je niet inhuren als tolk. Begrijp dat je een mooie camera hebt gekocht, schiet maar weer eens gauw wat plaatjes, ben zo benieuwd hoe het er daar verder uitziet. Oja, heb je ons kaartje uit Zwitserland al ontvangen...hadden er 2 postzegeltjes opgeplakt. Zo, ook ik ga nu slapie doen, veel plezier vandaag. Dikke Zeeuwse kus, gr. Karin

  • 25 April 2014 - 13:44

    Mooooooooooooooothjuhhhhh:

    He Serge.....................
    Al zenuwachtig aan het worden voor morgen.... Doe je voorzichtig. We gaan er wel vanuit dat je gaat winnen.....
    Leuke foto's !! Zit nu achter de pc van het werk.. en dacht laat ik eens ff snuffelen of ik jou kan vinden.. en ja hoeraaaaaaaaaaa . Momenteel is het nl. hier eruggggggg rustig. Moet mijn tijd uitzitten tot 16.30 uur dus kun je nagaan.... Hier alles oke.. al heel veel oranje in de stad. Hoe is het daar verder.. nog ideen om wat te ondernemen? Afijn.. je beker gaan we zien.. groetjes voor zover vanuit een zonnig Middelburg van (Oma) koos. Karin en Monique XXX en nog een goeie nachtrust.................slaap lekker !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Serge

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1117
Totaal aantal bezoekers 5321

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren @ Chung Ang University, Seoul

Landen bezocht: