Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Serge Caljouw - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Serge Caljouw - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst

Blijf op de hoogte en volg Serge

28 Februari 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Donderdag was het dan zo ver. Vliegen naar Seoul, Zuid-Korea. Donderdagmiddag reden we dan naar Schiphol. Ik zou om 21:20 Nederlandse tijd vliegen en dan zou ik om 15:40 in Seoul staan. Na wat gegeten te hebben was het dan toch zover om in te gaan checken. Toen we naar de incheckbalie liepen hoorde ik ineens me naam en waren Yurben, Sandro, Lennart en Rubin speciaal naar Schiphol gekomen om toch nog even goed afscheid te nemen. Na nog even gepraat te hebben met iedereen moest ik afscheid nemen en voorbij de douane. Dit vond ik toch wel heel erg moeilijk omdat ik nu realiseerde dat het dan echt ging gebeuren en stiekem had ik ineens helemaal geen zin meer.

De vlucht naar Seoul verliep vrijwel vlekkeloos. Ik heb zelf weinig geslapen maar dit komt vast door de zenuwen. Eenmaal aangekomen op Incheon Airport was het toch even uitvogelen waar ik naartoe moest en hoe ik daar ging komen. Ik leerde hier een Portugese man kennen die er ook voor het eerst was en er vrij weinig van snapte. Samen hebben we het dan toch gevonden en werd ik vanaf mijn terminal opgehaald door de Global Ambassadors van Chung Ang University.

We moesten op het vliegveld nog eventjes wachten tot er nog wat andere studenten arriveerden. Hierna konden we de bus pakken naar de campus. De rit vanaf het vliegveld naar de universiteit duurde ruim een uur. Echter vloog de tijd hier wel voorbij omdat ik mijn ogen uitkeek. Het is hier echt gigantisch groot en ik kan het nog steeds niet bevatten denk ik *(fotos volgen nog)

Nu zit ik op de campus in mijn kamer. Mijn kamergenoot is er nog niet maar die komt ergens dit weekend aan. Nu ga ik mijn zoektocht naar eten beginnen want het is hier 21:30 en ik heb nog niks gegeten.

XOXO vanuit Seoul

  • 28 Februari 2014 - 16:12

    Rob En Joke:

    Heey Ser,

    Wat leuk dat je al een begin hebt gemaakt met je blog. Hier heb je een trouwe schare fans die je op de voet zullen volgen... :)
    Kusje/Kroel Robbie & Yokamaster xxxxx

  • 28 Februari 2014 - 18:26

    Tine:

    Hoi Serge leuk dat ik je volgen en kan lezen wat je allemaal meemaakt,ik hoop dat je goede tijd daar hebt.Liefs en dikke kusxxx Ome Tine

  • 28 Februari 2014 - 19:20

    Oma Koos, Karin En Monique:

    Hallo Serge,
    Welkom in Seoul. Lange reis achter de rug en nu zeker al gestrekt in je bedje. Is het bed wel groot genoeg voor je want die Koreaantjes bin natuurlijk niet zo groot eh.... haha. Heb gehoord dat je nog alleen op je kamer zit, ach moet je maar denken ik kan nu kiezen aan welke kant ik mijn spulletjes ga zetten. Ook wij gaan je zeker volgen hoor, dus big brother is watching you... Hihi. Nou alvast veel plezier en goed naar de docent luisteren eh.
    Groetjes uit een regenachtig Middelburg, xxmakamo

  • 28 Februari 2014 - 19:21

    Sandra:

    Zo... nu al alles opgeschreven? Ha ha
    Geniet er maar van Gr

  • 01 Maart 2014 - 09:45

    Wim :

    Hoi Serge,
    Hoe is het nu gaat het al weer een beetje, ik denk dat jij het toch wel een beetje moeilijk heb maar daar kom jij vast en zeker over heen dat moet ook wel anders hou jij het niet vol, maar je ben ook een vechter dat heb je niet van een vreemde, maar Serge zet hem op doe je best en het komt alle maal goed met jou ik heb daar alle vertrouwen in .
    Wij spreken elkaar als het lukt en dat doet het zeker een keer dan kan ik meer tegen jou zeggen.
    Serge de Groeten van je Opa ik hou van je .
    Dikke Kus XXX

  • 02 Maart 2014 - 11:36

    Oma Koos, Karin En Mooooootjuh:

    Grusse heer Caljouw,
    Wie gehts in Seoul... Haben sie die grosse hamburger von die Mac D. al gegessen.?

  • 02 Maart 2014 - 11:47

    Makamo:

    Heej... De helft van mijn tekst was verdwenen... Is dat omdat ie naar Seoul moest en niet door de virusscan ging. Jammerrrr... We hadden nog vermeld of je al vriendjes had gemaakt met de Koreaantjes of ander nationaliteiten? Al naar de Lidl geweest om zaken te doen. Misschien kun je daar wel CHEF worden. Wij zitten momenteel in die Schweiz en hebben uitzicht op de alpen en sneeuw. Wanneer kunnen we het vervolg van deel 1 verwachten... Zijn allen zo benieuwd... Groetjes oma koos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Serge

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 5323

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren @ Chung Ang University, Seoul

Landen bezocht: