Update 3! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Serge Caljouw - WaarBenJij.nu Update 3! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Serge Caljouw - WaarBenJij.nu

Update 3!

Door: Serge

Blijf op de hoogte en volg Serge

08 April 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Nu zit ik al weer langer dan een maand in Seoul! Het leek me daarom leuk om weer eens nieuw verslag te typen. In de afgelopen twee weken heb ik voorgenomen om leuke dingen te gaan doen in het weekend. Doordeweeks heb ik vijf dagen les. Helaas zijn sommige lessen zo slecht dat het niet leuk is om deze te volgen, ondanks dit ben ik nog bijna naar elke les gegaan! Dit vind toch wel een goede prestatie!

Afgelopen weekend ben ik naar een schapenboerderij geweest met een excursie geregeld vanuit school. Deze boerderij lag heel erg afgelegen en de trip naar deze boerderij duurde dan ook drie uur. De boerderij is vooral heel erg bekend om de plek waar die gevestigd is. Hij ligt namelijk hoog in de bergen. Het landschap rondom de boerderij is dan ook zeer bekend en er werd ons verteld dat er veel films zijn opgenomen in dit landschap. Tijdens ons bezoek aan de boerderij mochten we schapen voeren. De schapen zelf waren heel leuk en je kon ze gewoon aaien. Toen ik een schaap aan het aaien was zag ik mijn ooghoek een lammetje geboren worden! Dit vond ik zelf toch wel best bijzonder om mee te maken haha! Hierna ben ik met een groepje Fransen nog door het landschap gaan lopen en kon je uitkijken over een heel gebergte.

Na twee uur rondgekeken te hebben moesten we terug naar de bus en zouden we naar een traditionele markt gaan. Hier op deze markt werden heel veel kruiden en verse groentes verkocht. Dit zorgde voor een hele aparte geur in de markt zelf maar het was zeker het bezoeken waard! Hier hebben we kip met rijstcake gegeten. Na dit bezoek aan de markt gingen we nog door naar het strand.

Onderweg naar het strand trok de bewolking weg en kwam de zon door. Dit was natuurlijk precies goed getimed en op het strand was het dan ook lekker warm. Er stond echter wel een koel windje maar ik vond dat zelf niet verkeerd! We zijn toch even gaan liggen op het strand en omdat iedereen zo moe was zijn we allemaal in slaap gevallen op het strand. Na een klein uur geslapen te hebben op een druk strand werden we allemaal wakker en zijn we nog wat gaan drinken op een terrasje.

Tijdens mijn verblijf hier ben ik ook gaan zoeken naar een boksschool. Ik heb er nu een gevonden vlakbij Iteawon. Hier train ik nu drie keer per week en ik heb 26 april een wedstrijd!! Hier kijk ik heel erg naar uit en ben ik ook hard voor aan het trainen. Vandaag ben ik dan weggeweest om een boksbroek, shirt en scheenbeschermers te kopen. Het trainen is hier wel erg zwaar en ik moet veel trainen met grote amerikanen. Dit komt omdat in Iteawon een Amerikaanse legerbasis gevestigd is.

Dit was mijn update weer en de volgende zal snel weer volgen!

Xoxo en groetjes uit Seoul,

Serge

-- Voor het bekijken van de fotos kan je het best links even op fotos klikken. Dan toont die ze allemaal!

• 08 April 2014 - 10:01

Sandro:

Hee echt een leuk reisverslag

• 08 April 2014 - 12:07

Ludo:

hee dat lammetje ziet er echt lief uit man

• 08 April 2014 - 12:13

Joke:

Heey Sergeantjuh,

....achter elkaar geplakt worden je updates een hele 'roman'. Leuk beschreven oor :)
    Ook leuk dat je foto's hebt geplaatst, vooral Robjuhhhh zal dit erg waarderen!!!
    Nog een hoop avonturen te gaan.... en ik hoop dat je het voor elkaar BOKST! :)

XxX Yokamaster

• 08 April 2014 - 18:18

Tine:

Leuk zo weer wat van je te horen ,en een leuk verslag zo komen we weer iets te weten wat je daar bezig houd.liefs van oma Tine

• 08 April 2014 - 18:35

Robert Ten Brink:

Ik wist niet dat m'n evenbeeld er rond liep (zie foto 9) !
    Verder top hoor.....leuk verslag en leuke foto's.
    Succes met het het (af)trainen.
    Laterz

• 10 April 2014 - 00:26

Heej jarige Job,
    Er is er 1 jarig, hoera hoera, dat kun je wel zien dat ben jij, dat vinden wij allen zo prettig jaja en daarom zingen wij blij.... "Daar moet op gedronken worden, hihaho...." Het feest kan beginnen want wij zijn (niet) binnen, haha... Serge, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, al cadeautjes gehad (dinerbon bij de wok) ?? We nemen er hier vandaag een borrel op hoor, saucijzenbroodje, appelflap zullen we wel gaan halen bij bakker Bliek, mmmm. Moet je daar ook nog trakteren, blokje kaas, augurkje erop en een hollandse prikker erin...hihi ;)
    Oma en mo liggen al op 1 oortje... En dat ga ik ook doen. Xxx van ons allen, truste vanuut een donker Middelburg.

• 20 April 2014 - 11:44

Karin:

Heej Serge,
    Goedemorgen bijna middag vanuit een zonnig maar wel winderig Middelburg. Temp.gaat vandaag oplopen naar plm. 18 gr. Bijna bbq-weer dus. Tis hier nu 11.45 uur.
    VROLIJK PASEN overigens,.. of wordt dat daar niet gevierd. Je zal dan zelf een eitje moeten koken, verstoppen en na 10 tellen wachten weer gaan zoeken, hahaha.
    Hoe is 't daar met je studie, is je docent al beter te verstaan. Of praat je nu zelf al vloeiend Koreaans? Heb gelezen dat je op boksen zit. Heb je al een beker(tje) gewonnen of alleen maar blauwe plekken opgelopen? En wat een gaaf sportpak heb je daar gekocht zeg, bijna blingbling.
    Doe je best op 26 april a.s. hoor. Laat de Leeuw niet in zijn hempie staan eh..!!! ;) want hier is t dan Koningsdag!!!
    Oja, zou het leuk vinden als de postbode eens een leuk kaartje in mijn brievenbus zou stoppen. En wanneer zien we weer wat nieuwe foto's ... Of is je rolletje vol...
    Nou, tot horens maar weer. Doei doei.

• 05 Mei 2014 - 08:38

Heej Sergio...
    Vandaag 5 mei 2014, 'Bevrijdingsdag'... Zijn een extra dagje vrij.
    Hoe staat het ermee, tis zo stil op je blog, geen spannende of leuke dingen meegemaakt daar. Hoe verloopt je studie...? Heb gehoord dat je de bokswedstrijd hebt verloren. Jammer hoor, gewoon doorgaan en wie weet mep je hem de volgende keer tegen de grond.
    Nog naar het strand geweest, lekker bijgekleurd... Goed smeren eh. Hier ist nu zonnig met een temperatuurtje van plm. 19 gr. De BBQ staat al te trappelen, maar.....de regen- en onweersbuien liggen al weer op de loer. Die zijn voor morgen.
    Nu nog ff genieten in de tuin, plantjes zetten, beetje poetswerk, haha.
    Nou, de Zeeuwse groetjes en we kijken alvast uit naar naar je volgende verhaal!!

• 25 Mei 2014 - 14:05

Hai Serge,
    Hier nog maar eens een berichtje vanuit een zonnig Middelburg. Ja ook hier wordt t een beetje beter weer. Zit nu lekker achter in de tuin, plm. 23 gr. aan een glaasje prik... Dus proost eh.
    Hoe is ie daar, oh, je slaapt al zeker? We zien weinig nieuws meer op je blog. Je zit er toch nog...? Haha. Lukt het daar met je studie, nog naar diverse locaties geweest. Het Koreaanse eten al gewend! Nog foto's gemaakt. Heel veel vragen dus... Wij zijn erg BENIEUWD. Nog een paar weken en dan ist weer voorbij, succes daar en geniet er dan nog maar van.
    Toedeloe :)

• 22 Juni 2014 - 23:49

Oma Koos, Karin, Monique:

Hai Serge
    WELKOM THUIS !!!, tja we moeten natuurlijk ook nog even een eindberichtje in je blog zetten eh.. ;)) Wat is dat half jaartje snel omgevlogen zeg.
    Paps en mams weer blij dat hun zeune gelukkig weer dichtbij is, haha..
    De reis is voorbij, veel geleerd, cultuur gesnoven, wat volwassener geworden en een certificaat behaald. Oja... En je mag weer gewoon Ollands praeten oar... Hihi
    Vandaag was het weerzien van de familie gepland. Wij waren erbij... De hele tuin was versierd voor jou met natuurlijk oranje ballonnen, want Nederland speelt maandag weer en moet dus worden aangemoedigd, slingers en een grote Nederlandse vlag. Je Pa en ma hadden weer voor alles gezorgd, taartje, drankjes, zoutjes, en hapjes.. Mmm dat heb je wel gemist eh, al dat lekkers.
    Maar nu gaat het Hollandse leven weer van start.. Dus gewoon op tijd thuis zijn, potatos en gezonde groentes (bv sla) eten en weten dat t hier iets duurder is dan in Seoul. Wij hopen dat je het daar naar je zin hebt gehad en er af en toe naar terugkijkt. En dat kan zeker met de vele foto's die je daar hebt gemaakt.
    Als deze zijn ingeplakt willen we zeker nog een keertje zien en de verhalen er omheen horen.

Zo... Nu bedtijd, slaap lekker in je eigen bedje... Zzz
    Groetjes...